Nordic Walking

Nordic Walking jest formą aktywności ruchowej, która może być podejmowana przez każdego i w prawie każdych warunkach. Uprawiający Nordic Walking posiadają dwa specjalne kije i używają charakterystycznej techniki chodzenia. Po raz pierwszy Nordic Walking wprowadzili w Finlandii w latach 70-tych poprzedniego stulecia narciarze, którzy w ten sposób przygotowywali się do sezonu zimowego. Ze względu na dostępność i płynące korzyści dla zdrowia, Nordic Walking jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się form rekreacji. Według INWA (International Nordic Walking Association) w 2006 roku Nordic Walking uprawiało ok. 6 milionów ludzi na świecie!!!

  • G0010009.jpg
  • G0020140.jpg
  • G0040188.jpg
  • G0060053.jpg
  • G0080630.jpg
  • G0140221.jpg
  • G0160250.jpg
  • IMG_1096.jpg
  • IMG_1137.jpg
  • IMG_1168.jpg
  • IMG_1209.jpg
  • IMG_1222.jpg
  • IMG_1589.jpg
  • IMG_1966.jpg


Korzyści płynące z nordic walking

Dzięki zaangażowaniu całego ciała Nordic Walking jest świetnym ćwiczeniem kondycyjnym, jednocześnie wzmacniającym grupy mięśniowe kończyn dolnych, górnych oraz tułowia. Badania przedstawiają, iż podczas chodu z kijami przy odpowiedniej technice spalanie kalorii wzrosło aż o 46% w porównaniu do zwykłego marszu. Dodatkowo wzrastająca częstość skurczów serca podczas wysiłku powoduje hartowanie mięśnia sercowego, czego skutkiem jest rozwój krążenia obocznego.

Kije używane w Nordic Walking są dodatkowym punktem podparcia, tym samym pomagają utrzymać prawidłową sylwetkę oraz poprawiają stabilność postawy. Prawidłowa technika marszu z kijami powoduje wzrost szybkości poruszania się, bez odczucia zwiększonego zmęczenia!

Dzięki systematycznym ćwiczeniom poprawia się ruchomość w stawach, zmniejsza się napięcie mięśniowe w okolicach pleców i szyi oraz, co najważniejsze na twarzy pojawia się uśmiech:)


Aktywność fizyczna = zdrowie

Aktywność fizyczna powinna towarzyszyć nam przez całe życie. Według najnowszych badań na aktywność fizyczną powinniśmy przeznaczać co najmniej pół godziny dziennie przez większość dni w tygodniu. Charakter takiej aktywności to od 5 - 10 minut rozgrzewki, 20 - 30 minut wysiłku tlenowego i 5 - 10 minut zakończenia wysiłku, inaczej uspokojenia organizmu. Docelowa częstość skurczów serca podczas takiego wysiłku powinna wynosić ok 60 - 75% maksymalnej częstości skurczów serca. Powyższy efekt osiągamy angażując do wysiłku duże grupy mięśniowe, na przykład podczas biegów, jazdy na rowerze, gry w tenisa, lub podczas uprawiania coraz bardziej popularnego Nordic Walking. Jak pisze prof. J.Adamus i dr D.Kałka "...duża aktywność fizyczna musi być trwałym elementem wpisanym na stałe w codzienne życie".

Copyright 2009-2017 WalkingSport.pl. All rights reserved. The Joomla! name is used under a limited license from Open Source Matters in the United States and other countries.

Joomla Templates by Joomla-Monster.com